ÖPPNA UTBILDNINGAR

Sugen på utveckling? Grattis du har hittat hem! 

När det är dags att stärka dina eller dina medarbetares färdigheter inom försäljning och ledarskap har vi flera olika program att välja mellan. Under året fyller vi ständigt på med nya utbildningar så ”stay-tuned” och besök oss ofta. Vi uppdaterarar löpnade med marknadens mest relevanta träningar. 

Du hittar ett gediget utbud av olika öppna utbildningar. Med FSK Academys öppna utbildningar får du samma höga kvalitet i träningen som i företagsanpassade program. Du får dessutom möjligheten att träna tillsammans med kollegor från andra företag/organisationer och branscher i en liknande roll som din egen. Vi tror på förlängt lärande som varar lång tid efter avslutad utbildning och via vår utbildningsplattform får du tillgång till både tips och trix, ditt nätverk och kursmaterial. 

Våra öppna utbildningar passar alla. Både det lite mindre företaget och det större. Det är aldrig fel läge att fylla på med kompetens och nya färdigheter.

Vår metod och syn på lärande.

Förflyttning på riktigt!

12 mars + 19 mars
maximera det digitala kundmötet

Utbildningens längd: 2 dagar (8:00 - 11:00)
Plats: Digitalt
Antal deltagare: Max 15 deltagare/grupp
Kontakt och mer information: 0370-302500 eller mikael@fskgroup.se L


Ladda ner produktblad

18 mars + 19 mars
maximera din försäljning

Utbildningens längd: 2 dagar (9:00 - 16:00)
Plats: Fysiskt i Värnamo
Antal deltagare: Max 15 deltagare/grupp
Kontakt och mer information: 0370-302500 eller mikael@fskgroup.se L


Ladda ner produktblad

29 februari
social selling

Sälj med hjälp av sociala kanaler!

Traditionellt har försäljning varit något man utfört genom ett fysiskt besök, telefonsamtal eller mejl. Allting förändras och idag har vi fler verktyg än någonsin för att kunna utföra vårt sälj på ett såväl enklare som effektivare sätt. Sociala medier är idag plattformar vi alla har kontakt med men sällan använder till sin fulla potential när det kommer till professionellt nätverksbyggande och försäljning. Målet med utbildningen är att utbilda kursdeltagaren inom sociala medier med inriktningen Linkedin, samt inspirera och peppa deltagarna till att använda sociala medier som ett säljverktyg i sin vardag.

Utbildningen riktar sig till sälj- och kundtjänstpersonal men kan även vara mycket användbar på övriga tjänstepersoner eller serviceroller inom företaget. Du har en framtida förväntan att generera fler kunder och skapa större genomslagskraft för dig och varumärket du representerar.


Omfattning:
8:00 - 12:00
Lärarledd undervisning. Teori och praktik varvas.
Genomförande: Digitalt
Praktiskt: Egen dator och konto på Linkedin behövs innan start
Antal deltagare: Max 12/kurstillfälle
Kontakt och mer information: 0370-302500 eller jonas@fskgroup.se Ladda ner produktblad.

MARS
2024

februari
2024

mer kommer snart!

Hittar du inte utbildningen du är ute efter?

Slå oss gärna en signal så berättar vi mer om vad som är på gång. Vi utvecklar ständigt nya kurser och klasser och lyssnar mer än gärna på vad du och ditt företag önskar träna! 


Majoriteten av alla våra utbildningar genomförs som öppna utbildningar beroende på efterfrågan.
Läs mer om alla våra utbildningar här.

Är du ett företag?
Läs mer om våra företagsanpassade utbildningar eller kontakta oss här.

  • Säljare hur maximerar du din försäljning? Grundläggande utbildning B2B Försäljning.

    En grundläggande utbildning för alla som jobbar med försäljning på fältet och som vill se förändring i resultatet och i kundmötet.

    Utbildningen riktar sig till såväl säljerfarna och säljetablerade personer som till dig som är ny säljare. Du planerar, prioriterar, genomför och följer upp kundbesök i din vardag och har möten både fysiskt och digitalt. Utbildningen riktar sig till personer som vill stärka sin roll på en alltmer utmanande marknad.

    Omfattning: 3 dagar lärarledd undervisning. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: I lektionssal
    Antal deltagare: Max 12/kurstillfälle.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller martin@fskgroup.se

    Kontakta oss

  • Maximera din Säljpotential! Grundläggande + påbyggnad nivå 2 B2B Försäljning.

    The times they are a changing sjöng nobelpristagaren Bob Dylan redan 1964. Lika sant då som nu. Många företag och organisationer upplever just nu att spelplanen förändras.

    Instabil omvärld, stigande räntor, stigande energipriser, materialbrist och andra yttre faktorer som vi i ärlighetens namn inte kan påverka. Så låt oss i stället fokusera på det som vi kan påverka. Hur ska du utveckla och förändra dina beteenden och ditt sätt att arbeta för att vinna matchen i matchen mot dina konkurrenter.

    Utbildningen riktar sig till alla medarbetare i organisationen som idag arbetar med proaktiv bearbetning av kunder och kundämnen. Vi fräschar upp grunderna i försäljningsteknik inom B2B och lägger till nya infallsvinklar, säljtrender, digitala kundmöten och hur du bygger ditt personliga varumärke på en alltmer utmanande marknad.


    Omfattning: 3 dagar lärarledd undervisning. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: I lektionssal
    Antal deltagare: Max 12/kurstillfälle.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller martin@fskgroup.se

    Kontakta oss

  • Sälj med hjälp av sociala kanaler!

    Traditionellt har försäljning varit något man utfört genom ett fysiskt besök, telefonsamtal eller mejl. Allting förändras och idag har vi fler verktyg än någonsin för att kunna utföra vårt sälj på ett såväl enklare som effektivare sätt. Sociala medier är idag plattformar vi alla har kontakt med men sällan använder till sin fulla potential när det kommer till professionellt nätverksbyggande och försäljning. Målet med utbildningen är att utbilda kursdeltagaren inom sociala medier med inriktningen Linkedin, samt inspirera och peppa deltagarna till att använda sociala medier som ett säljverktyg i sin vardag.

    Utbildningen riktar sig till sälj- och kundtjänstpersonal men kan även vara mycket användbar på övriga tjänstepersoner eller serviceroller inom företaget. Du har en framtida förväntan att generera fler kunder och skapa större genomslagskraft för dig och varumärket du representerar.


    Omfattning:
    2 tillfällen, 2 timmar/tillfälle. Lärarledd undervisning. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: Digitalt eller fysiskt.
    Praktiskt: Egen dator och konto på Linkedin behövs innan start.
    Antal deltagare: Max 12/kurstillfälle.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller jonas@fskgroup.se

    Kontakta oss


  • Inspiration, Energiboost och Workshop för grupper från 5-150 pers.

    Träningen syftar till att stärka företagets olika yrkeskategorier i mötet med kunden och med varandra.

    I en blandning mellan inspiration och praktik så jobbar vi tillsammans för att skapa större förståelse för kund och värdebaserad försäljning. Det vill säga att medvetandegöra skillnaden mellan vad vi säljer och vad kunden köper. Vi vrider på perspektivet och jobbar med kundupplevelser och vad som skapar värde. Vi sätter på oss kundglasögonen helt enkelt!

    Vi kommer även jobba med det interna perspektivet. ”- Som vi servar varandra kommer vi att serva alla andra!”. Hur bygger vi en starkare intern värdekedja mellan våra yrkesroller? Hur medvetandegör vi våra egna beteenden, attityder och inställning? Hur flyttar vi stafetten? Vad är vårt lilla extra och hur bygger man ett teamkontrakt som oavsett om du är ny på jobbet eller gammal i gården gör det enklare och inte minst mer lustfyllt att gå till jobbet?

    Omfattning: 2h till 3 dagar beroende på vilken typ av förflyttning som önskas att göra. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: I lektionssal
    Antal deltagare: 5-150 deltagare.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller martin@fskgroup.se

    Kontakta oss

  • Förhandlingsteknik – Effektiv och lönsam förhandlingsteknik.

    Vad är det som avgör vem som vinner en förhandling? När övergår säljsamtalet till förhandling? I denna utbildning ger vi dig de rätta verktygen och självförtroendet för att nå succé i förhandlingen. Få kunden att känna sig som en vinnare och därigenom skapa lönsammare affärer.

    Utbildningen vänder sig till dig som förhandlar om produkter, tjänster och idéer.

    Utbildningens tyngdpunkt läggs på förhandling ifrån säljarens perspektiv.

    Omfattning: 2 dagar + 2h digital uppföljning. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: I lektionssal
    Antal deltagare: Max 12st/kurstillfälle.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller martin@fskgroup.se

    Kontakta oss

  • Nå framgång i det digitala mötet.

    Utbildningen riktar sig till medarbetare och ledare som har, eller kommer att genomföra kundbesök i det digitala landskapet. Personer som ytterligare vill stärka sin roll som kundfokuserad på en alltmer utmanande marknad och nya kanaler. Kursen riktar sig främst till dig som genomför digitala kundmöten och vill få ökad trygghet och stärkta färdigheter i att genomföra kundmöten digitalt. Vi går vi igenom checklistan på 10 punkter vad du förbereder innan mötet, hur du genomför mötet och hur du kommer till TNS – Tydligt Nästa Steg med kunden.

    Vi går också igenom användbara funktioner i Teams som är smarta att kunna använda i mötet.

    Omfattning: 2h + 2h digitalt. Teori och praktik varvas.
    Genomförande: Digitalt. Tillgång till egen dator.
    Antal deltagare: Max 12st/kurstillfälle.
    Kontakt och mer information: 0370-302500 eller martin@fskgroup.se

    Kontakta oss

  • Vem är du och vem är de andra? Varför upplevs samma situation på olika sätt? Känner du till att man kan beskriva våra beteenden genom färger? 

    Alla vi är olika beroende på laddningen i de olika färgerna vi har i oss. 

    Beteendeforskningen hävdar att de effektivaste människorna är de som har förståelse för hur de själva fungerar och agerar i olika situationer. De känner sina starka och svaga sidor, därför kan de utveckla sina egna tillvägagångssätt för att möta omgivningen.

    Detta är en energifylld träning som kan passa både på kick-offen eller som längre utbildning. Igenkänning, insikter och personlig utveckling är fokus. Träningen vänder sig till personer som ytterligare vill förstå sin omgivning, utnyttja styrkor och kunna navigera bättre i mötet med andra. Detta är utbildningen för dig som verkligen vill förstå hur du anpassar ditt beteende och sätt att kommunicera med era kunder. Vi utför omfattande analyser på såväl individer som grupper. Perfekt för att öka vår kommunikativa förmåga i hur vi anpassar oss i mötet med andra och i samband med att bygga gruppen/laget.

    Vore tränare på FSK Academy är certifierade och licensierade i att träna DISC.

    Låter detta spännande så tar vi gärna ett möte och berättar mer!

    Vi har också möjlighet att visa på hur en skarp analys fungerar och visa på både beteendestil och drivkrafter och hur man kan använda detta i vardagen i mötet med kollegor, kunder och samarbetspartners.

    Kontakta oss så berättar vi mer!

    Kontakta oss

alla öppna utbildningar